Anafilaktični šok: simptomi, nujni primeri

Anafilaktični šok je neposreden tip alergijske reakcije, ki se pojavi kot odgovor na ponavljajoče se stike osebe z alergenom. Med prvim stikom z alergijskim sredstvom nastajajo posebna protitelesa v telesu, ponavljajoči stik z alergenom, s katerim pride do pojava anafilaktičnega šoka. Klinična slika je posledica povečane permeabilnosti žilnega zidu, okvarjene mikrocirkulacije, pada vaskularnega tona, krči gladkih mišic bronhijev in drugih organov.

Zdravljenje anafilaktičnega šoka

Anafilaktični šok je eden od pogojev, ki ogrožajo pacientovo življenje, saj je zagotovljena prejšnja zdravstvena oskrba, večja je verjetnost ugodnega izida. Zato, ko se pojavijo prvi simptomi takšne alergijske reakcije, je treba nemudoma pokličite ekipo reševalnega vozila in začeti s prvo oskrbo prizadeti osebi.

Najprej, če je mogoče, je treba stik z alergenom ustaviti. Če se je anafilaktični šok začel razvijati kot odziv na uvedbo katerega koli zdravila, je treba injekcijo nemudoma prekiniti, zato je treba na okončino nad injiciranjem postaviti pokrovček, da zdravilo upočasni krvni obtok.

Bolnik je treba položiti na ravno površino, obrniti glavo na svojo stran, po potrebi pritrditi jezik, da se prepreči njegov padec in posledično zadušitev. Prav tako je potrebno odstraniti odstranljive zobne proteze iz ustne votline.

Ko prenehate z dihanjem, morate nemudoma začeti s kardiopulmonalno oživljanjem (umetno dihanje in indirektno srčno masažo), ki jo je treba nadaljevati, dokler ne prispe reševalna ekipa - le zdravnik lahko nudi kvalificirano pomoč.

Pacient potrebuje intramuskularno ali intravensko dajanje zdravil. Najprej mu dajejo raztopine adrenalina, noradrenalina ali mezatona. Tudi za zdravljenje anafilaktičnega šoka se na predpogojni stopnji uporabljajo antihistaminiki (Dimedrol, Tavegil, Suprastin itd.), Kortikosteroidi, bronhodilatatorji, antikonvulzivi itd.

Seveda vsak od nas v kompletu za prvo pomoč nima adrenalina in drugih zdravil, ki jih bolnik potrebuje v tej situaciji, čeprav so na voljo, morate imeti določene veščine (sposobnost izvajanja injekcij) in znanja. Zato je blizu, da je oseba, ki je nenadoma pokazala znake anafilaktičnega šoka, glavna stvar, da se ne izgubi in storiti vse, kar je mogoče, da reši njegovo življenje.Če kličete reševalno posadko, je zelo pomembno, da obvestite dispečer, da ima žrtev znake anafilaktičnega šoka, saj se v tej situaciji šteje število minut.

Preprečevanje anafilaktičnega šoka

Če je alergen, na katerega se je človeško telo odzvalo z razvojem anafilaktičnega šoka, kontaktirajte z njim v največji možni meri.

Ljudje z alergijami in astmo se morajo izogibati stiku z morebitnimi alergeni. Če je oseba že enkrat imela anafilaktični šok enkrat in ve, kaj je povzročila, se je treba izogibati ponovnemu vnosu alergijskega sredstva v telesu, da zdravnika in vsemu zdravstvenemu osebju opozorijo na prisotnost alergije na zdravila. Poleg tega je treba to storiti tudi v primerih, ko gre za predpisovanje drugih zdravil.

Oglejte si video: 302 Vaše zdravje, vaša izbira - Walter Veith / slovenski podnapisi

Pustite Komentar